Wednesday, December 22, 2010

form 5 journey #2

jadi pengawas memanglah seronok, tapi pihak pentadbir yang tak best! hui... buat pertma kali jadi pengawas macam tak beguna!

pejalanan aku sebagai pelajar SPM,

aku nih memang bodoh sikit dalam hal beradap. kerja sekolah kadang-kadang saja siap. tapi, siap jugaklah. sebab takut. ahaha bodoh. result peperiksaan aku pun tak lah hebat mana. waktu trial SPM, aku dpt 4 A sahaja. terkejut? ya memang aku 4 Aje.. mak aku memang berubah wajahlah! dia mengalami depression disebabkan aku! ahaha. tapi, yalah nak tak nak hidup mesti diteruskan. aku berdoa sangat supaya keputusan aku membanggakan ibu bapa aku. aku mungkin makhluk Allah yang biadap tapi, aku berdoa walaupun aku seorang yang biadap, biarlah doa ibu bapa aku makbul. yalah, mereka mesti doakan yang terbaik untuk anak-anak.


pejalanan aku semasa menjawab peperiksaan SPM,


hari pertama BAHASA MELAYU, aku duduk tepi pintu depan sekali. hoi, memang debar. pukul lapan jawab periksa, sumpah aku kata memang aku berdebar sangat. dah lah depan sekali, pastu, bahasa melayu jarang gila dapat A. wawawa. memang takut. aku rasa nak menangis! tapi, aku bersabar. tiba-tiba matahari mula naik tinggi. ya Allah, silau!! argh! memang pening kepala. hai apelah nasib aku duduk kat sini. dah lah panas, silau pulak tu.tapi, mungkin ade hikmah nye. dappat vitamin D pagi-pagi. ahaha. sehat!


30 NOVEMBER 2010.
kertas PENDIDIKAN ISLAM.
buat pertama kalinya aku jatuh motor!. auch! sakit! hai, apelah nasib aku tahun ni.... masa tu baru sahaja berhenti hujan. waktu, pukul 4 petang kot~ okey, macam biasa phia ain adda zul izan alah, member aku yang naik moto mula berdedar dari sekolah. aku depan sekali. betul-betul depan pintu pagar sekolah. ade lah pasir yang banyak untuk menutup lecak depan sekolah. *sekolah kedekot taknak buat tar baru! aku, jalan atas pasir tu dan boom!!!! kebabooo! jatuh! argh! bodoh punya pasir! well, to tell the truth aku tak malu pon. sebab nye aku macho~ anyway, aku bukak helmat dan terus menjerit "hish sakit lah! bodoh punya pasir!" *macamlah psir tu hidup. adda dengan ain boleh lah pulak parking depan pintu pagar sekolah tu sebab nak selamat kan aku. ya Allah dah lah depan pintu pagar. menghalang perjalan orang lain. pastu izan dan zulheli pon same jugak terkejut dan parking depan pintu pagar sekolah. ya Allah apelah sengkat sangat otaknye... zulheli cepat-cepat angkat moto aku letak ketepi, dan tanya aku "awak ok?" yang lain semuanye tanya "macam mane awak jatuh?" "eyh, cam ne bleh jatuh nih?" elloh? aku kat sini!! alif pulak" heh, sian moto, dah lah moto ni macam moto aku! cepat lap, lap" aduhai...... terharu zuheli tanya! aku terkejut! his like a prince charming.. *milik phia cannot touch.  hui... balik rumah lagi best, dah lah baju aku kotor and geuss what? tak ade siape yang tanye "what happen?" huh?? keluarga aku ke ni??? memang terpinggir gila. malam tuh, ayah aku ternampak lutut aku yang lebam. "hui... awak main mane sampai lebam nih?" main? main? hello?? bile masa pulak aku penah main? aduhai..... iangat pegi main dekat semak samun dalam hutan ke? tapi, aku tak kata yang aku jatuh motor. habislah kene tarik! aku kate "jatuh longkang besar kat tempat parking moto".* tak besar langsung! dan ayah aku percaya.well, i'm the best liar! ahaha. hari esoknya macam biasa dan aku terus boleh jawap peperiksaan macam biasa. thanks to the incident, aku happy!
AHAHAHA..